Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i sprawdzenie kworum.
2.
Przyjęcie wniosków do porządku obrad.
3.
Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
4.
Informacja o wykorzystaniu Funduszy Unijnych.
5.
Informację Burmistrza Gminy i Miasta Grójec w sprawie stawki podatku leśnego na 2026r.
6.
Informację Burmistrza Gminy i Miasta Grójec w sprawie stawek podatku rolnego na 2026r.
7.
Rozpatrzenie projektów uchwał:
a)
zmieniająca Uchwałę Budżetową Gminy Grójec na rok 2025.
b)
zmieniająca uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
c)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
d)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
e)
w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gminy i Miasta Grójec
f)
w sprawie ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych.
g)
w sprawie uchwalenia Rocznego Programu Współpracy Gminy i Miasta Grójec z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2026.
h)
w sprawie sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę i Miasto Grójec.
i)
w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego budową urządzeń infrastruktury technicznej.
j)
w sprawie zajęcia stanowiska wobec przebiegu obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW 50) przez teren Gminy Grójec.
k)
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Grójec a Gminą Prażmów w przedmiocie powierzenia Gminie Prażmów realizacji zadania publicznego - zapewnienia uczniowi niepełnosprawnemu bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu.
l)
w sprawie przyjęcia regulaminu oraz wzoru wniosku o przyznanie stypendium Burmistrza Gminy i Miasta Grójec dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
m)
w sprawie zmiany uchwały nr X/79/24 Rady Miejskiej w Grójcu z dnia 29 listopada 2024 r.
n)
w sprawie zmiany uchwały Nr X/83/24 Rady Miejskiej w Grójcu w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przy ulicach Zdrojowej i Maratońskiej w Grójcu.
o)
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przy ulicach Zdrojowej i Maratońskiej w Grójcu.
p)
w sprawie ustalenia przebiegu istniejącej drogi gminnej na terenie Gminy Grójec.
r)
w sprawie regulaminu nadawania Honorowego Obywatelstwa Gminy Grójec.
8.
Interpelacje i zapytania radych.
9.
Wolne wnioski i oświadczenia.